Friday, January 10, 2014

Rawat Asma Dengan SHAKLEE




Penyakit asthma tidak boleh diubati, namun ianya boleh dikawal. Kajian mendapati bahawa sesetengah supplemen boleh memperbaiki simptom asthma yang dialami seterusnya mengurangkan keperluan inhaler. 

Antara suplemen yang dicadangkan untuk penghidap asthma ialah

a) Antioksidan ( A,C,E )
ia banyak terdapat pada buah-buahan dan sayur-sayuran dan sangat penting untuk menguatkan tisu paru-paru, mengurangkan inflamasi seterusnya mengurangkan kekerapan berlakunya serangan asthma. Antara oksidan yang perlu diambil oleh penghidap asthma adalah Vitamin C, vitamin E, beta carotene, grape seed extract, polifenol, resveratrol dan sebagainya. Di Shaklee, suplemen yang dicadangkan adalah ACE Set ( caratomax, Vita C dan Vitamin E ) serta VIVIX

b) Minyak Ikan ( Omega 3 )
Asid lemak Omega-3 turut mempunyai fungsi anti-inflamasi ( antiradang ), jadi selain mendapatkannya daripada pemakanan harian, anda juga boleh cuba untuk ambil suplemen minyak ikan yang berkualiti ( namun jika simptom asthma adalah disebabkan oleh aspirin, asid lemak Omega 3 mungkin tidak sesuai diamalkan. Di Shaklee Omega Guard merupakan minyak tulen terbaik dunia.

c) selenium dan mineral lain
Selenium merupakan co-factor kepada antiaksidan dan kehadirannya diperlukan untuk mengoptimumkan fungsi dan aktiviti antioksidan seperti vitamin E. penghidap asthma kronik didapati mempunyai paras selenium yang rendah dalam tubuh mereka. Di Shaklee Vitamin E kompleks mengendungi selenium

PM saya segera untuk rundingan selanjutnya..

Tanya saya bagaimana??
" We serve u Better"
 ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887502] 
 ♥ Contact No : 012-494 6949 sms / whatsapp
 ♥ Emel : disyamika@gmail.com 
 ♥ LIKE MY FanPage: Letsvitahealth 
 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Fanpage

Recommend on Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Disyamika
Designed by UMIESUEstudio 2016