Friday, December 13, 2013

Rawat Migrain Dengan SHAKLEE



Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya.

Migrain boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Apabila berlakunya migrain saluran darah akan mengembang dan menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut. Migrain boleh disebabkan juga oleh faktor keturunan. Jika ibu mengalami migrain semasa mudanya, anak juga boleh mengalami keadaan yang sama.

Migrain akan menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut pada sebelah kepala dan rasa loya. Walaubagaimanapun, ada juga yang mengalami sakit kepala di kedua-dua belah kepala.

Pergerakan cahaya,bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migrain. Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran-pancaran cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas dan keadaan ini berlaku 30 minit sebelum sakit kepala.

Migrain biasanya dirawat dengan pengambilan ubat tahan sakit yang boleh didapati di farmasi dan berjumpa dengan doktor untuk rawatan lebih lanjut.


Rawat Masalah Migrain dengan:-

Set Migrain Shaklee

Faktor yg boleh memyebabkan berlakunya migrain:

◇1. Kekurangan zat dan nutrisi

◇2. Faktor keturunan 
◇3. Kesan dari pengambilan ubat-ubatan
◇4. Wanita yang mengalami haid atau pra-haid
◇5. Terlalu banyak mengambil kafein
◇6. Byk mkn makanan yang mengandungi MSG dan nitrat





Set Rawatan Migrain mengandungi:-

B-Complex 

◇1. Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine)telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.

Ostematrix

◇2. Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Tanya saya bagaimana??
" We serve u Better"
 ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887502] 
 ♥ Contact No : 012-494 6949 sms / whatsapp
 ♥ Emel : disyamika@gmail.com 
 ♥ LIKE MY FanPage: Letsvitahealth 
 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Fanpage

Recommend on Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Disyamika
Designed by UMIESUEstudio 2016