Thursday, December 11, 2014

Petua Menarik Nak Kuruskan Badan??

Wow!! teruja cikenit apabila terbaca satu artikel menarik bagaimana nak turunkan berat badan @ senang cakap nak slim lahh!!

Ok disebabkan cikenit pun bam bim bum so jom kita sama-sama pakat tenung apakah petua yang menarik ituh!!..

 

.

Petua Pertama
----> Amalkan minum air bersih 8 gelas sehari ( tapi ada jugak cikenit dapat info minum air bersih setiap 25kg berat kita = 1 gelas air ). Untuk pengetahuan bersama minum air sebelum mengambil makanan berat boleh mengelakkan kita kenyang awal.




  Petua Kedua

----> Jadikan air limau sebagai minuman kegemaran setiap kali memesan minuman. Ini kerana minuman yang masam boleh menggalakan pembakaran lemak di dalam badan.





  Petua Ketiga
----> Say 'No' kepada minuman berkarbonat. Minuman berkarbonat mengandungi 7-8 sudu gula mak aii! banyak tu.. Jika diambil berterusan akan menyebabkan penyakit kencing manis atau diabetes.





 

Petua Keempat
----> Make sure ada sumber protein dalam diet harian. Kalau korang nak tau banyakkkkkkk sangat sumber protein yang kita bole ambil.  

Pertama, anda perlu kurangkan pengambilan gula dan karbohidrat yang boleh meningkatkan berat badan anda. 
Kemudian, ambil sarapan yang kaya protein seperti minum susu segar dan sebiji telur. 
 
Semasa lunch pula, makan makanan seperti sup sayur atau ayam bersama nasi separuh dan sebiji epal. Apakah hasilnya? Tubuh akan menyimpan lebih banyak tenaga untuk menjalankan aktiviti sehingga keesokkan hari.

Untuk langkah berkesan, anda perlu mengambil makanan tambahan untuk menampung aktiviti seharian anda

So apakah makanan tambahan tersebut. Disini cikenit nak suggest beberapa jenis makanan tambahan yang kita bole pilih.

i. Cinch Shake Shaklee


Paling best sekali leusine yang terkandung dalam CS boleh mengatasi diet YOYO? Kenapa YOYO?? Kerana semasa kita diet jisim lemak tidak berkurangan tetapi hanya jisim otot yang berkurang..Then lepas tu nampaklah badan susut dengan cepat padahal tetiba naik balik..Oh no no no...

Kenapa Cinch Shake ekslusif dalam Shaklee???
Ini kerana LEUCINE dalam CS boleh membantu memelihara dan melindungi otot dari menyusut akibat daripada melakukan aktiviti berat.


 
Petua Kelima
----> Makan buah-buahan dan sayur-sayuran berwarna hijau, oren dan kuning pada waktu makan. Brokoli, lobak dan buah-buahan sitrus mempunyai sifat antioksida yang tinggi dan boleh diambil sebanyak lima atau lebih hidangan pada setiap hari.

Oleh itu jom kita sama-sama berusaha untuk jaga kesihatan..sesungguhnya tanpa daya imaginasi yang tinggi setiap impian pasti akan kabur. Cikenit doakan agar Allah pelihara setiap kerja buat kita ..Ameeeeen

Kredit foto to :- Encik google
Kredit info to :- blog cantik

Last but not least..Jika anda berminat untuk mengetahu lebih lanjut berkenaan Cinch Shake Shaklee tu bole hubungi saya..
 - Syida -
" We serve u Better"

 ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 887502] 
 ♥ Contact No : 012-494 6949 sms / whatsapp
 ♥ Emel : disyamika@gmail.com 
 ♥ LIKE MY FanPage: Letsvitahealth 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Fanpage

Recommend on Google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Disyamika
Designed by UMIESUEstudio 2016